12 Haziran 2008 Perşembe

Tuzlu kurabiye

MALZEMELER
-1 Paket margarin (oda sıcaklığında)
-2 adet yumurta sarısı
-1 çay bardağı sıvı yağ
-3 çorba kaşığı toz şeker
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 paket kabartma tozu
-1 tatlı kaşığı mahlep
-2 yemek kaşığı sirke
-aldığı kadar un.
Üzeri için: yumurta akı ve susam.
YAPILIŞI
Tüm malzemeleri karıştırıp yavaş yavaş un ilave ederek yoğuruyoruz.kulak memesi kıvamında bir hamur olmalı.hamuru 4'e bölüp ve 2 parmak kalınlığında rulo yaptım.sonra her bir ruloyu 2-3 cm eninde parçalara kesip önce yumurta akına sonra susama buladım.(ben hamuru yoğurduktan sonra fark ettimki susam çok azmış o yüzden haşhaş,çörekotu,susam karışımına buladım.yinede yetmeyince hamurun yarısının üzerine yumurta sarısı sürdüm)bu tarif kandil simiti tarifi ile birebir aynıdır.(ben bu defa pratik olsun diye bu şekli verdim.siz isterseniz minik halkalar şeklindede yapabilirsiniz.)yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzerleri kızarana dek pişirdim.
afiyet olsun!..

Hiç yorum yok: